مشکلات میناکاری در اصفهان

این روز ها با اینک میناکاری در مقایسه با صنایع دستی دیگر رواج بهتری پیدا کرده و افراد زیادی خصوصا خانم ها در این حرفه مشغول به کار شده اند، اما نمیتوان از مشکلاتی که بر سر راه میناکاران است، غافل شد.

یکی از مشکلاتی که گریبان گیر هنرمندان میناکار اصفهانی شده است، گرانی بیش از حد مواد اولیه میباشد، همین گرانی بیش از اندازه هم تهیه مواد اولیه مرغوب هم چون مس، رنگ های مینا، لعاب و... را با مشکل رو به رو کرده است.


گلدان میناکاری با جعبه شفاف


قیمت میناکاری اصفهان، نسبت به مواد اولیه ای که گران و به سختی تهیه شده و هم چنین دقت وظرافتی که هنرمندان این عرصه به خرج داده اند، بسیار ناچیز است، اما آنها با وجود مشکلاتی که دارند، تمامی این آثار را با عشق و هنر و به بهترین شکل ممکن میسازند و به دست مصرف کننده میرسانند.


گلدان میناکاری اصفهان


حال اگر به دو اثر فاخر زیر توجه کنید و دقت و ظرافت بکار گرفته شده، برای تهیه ی این آثار را با قیمت آنها مقایسه  کنید، خود به این مسئله واقف خواهید شد.

یکی از این اثار هنری برجسته، گلدان میناکاری با جعبه شفاف میباشد، که شامل یک گلدان میناکاری با ابعاد 20*8 سانتی متر است و این گلدان زیبا درون یک جعبه شفاف با پایه مخملی قرار گرفته است وتنها با قیمت 108000 تومان در دسترس است.


گلدان مینا


خرید محصول

از دیگر آثار فاخر این هنر میتوان به گلدان میناکاری با جعبه مشبک اشاره نمود، این اثر جعبه چوبی مشبکی دارد که گلدان میناکاری در آن قرار گرفته تا زیبایی آن را دوچندان نماید.قیمت آن هم 113000 تومان میباشد.


گلدان میناکاری با جعبه مشبک


خرید محصول

برای حل این گونه مشکلات باید دروازه های صادرات به روی میناکاری اصفهان، که از برجسته ترین هنرهای حال حاضر کشور است، بازگردد.